כ-20 אלף עזתיים כבר עזבו את בית להיא דרומה

קובי פינקלר No Comments on כ-20 אלף עזתיים כבר עזבו את בית להיא דרומה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לילה שקט יחסי עבר על תושבי ישראל. אחרי יום שבו הגיעו מטחי הרקטות ופצצות המרגמה לכדי 130 עם 24 יירוטים מוצלחים, ובלי ירי מחצות,מתחיל צה"ל את יומו התשיעי במתקפת מסרים גדולה לתושבי צפון רצועת עזה בו הם נדרשים להתפנות מבתיהם.

במהלך הלילה פנה צה"ל לכמאה אלף פלסטינאים בהנחייה לעזוב את אזור מגוריהם לקראת תקיפה אפשרית של צה"ל או מהאויר או מהקרקע או בשילוב בין שניהם. עכשיו, לאן הולכים?

קצין בכיר אומר: "אנחנו מוכנים עם תוכנית התקפית רחבה. תוכנית יומית גדולה יותר. כל הכוחות שלנו נשארים במרחב. 2 אוגדות מוכנות. זהו תהליך תכנון ארוך. חמאס לא אוהב את התהליך שאליו נקלע.

בית להיא הוא מרכיב חשוב. אחוז אזהרת האוכלוסייה הוא טוב מאוד. כ- 20 אלף כבר עזבו דרומה. לא פינינו את כל האזור אבל עכשיו צריך לעשות זאת" הוא אומר.

ובאשר ליכולת הפיקודית של החמאס אומר הבכיר "אין בחמאס פעילים שפועלים על דעת עצמם. שליטה, בקרה והיררכיה קיימת".

איום לא פחות על אזרחי וחיילי ישראל הוא איום המנהרות, אומרים בצה"ל, ישנן עוד לפחות עשר מנהרות הקושרות בין עזה לשטח ישראל, כשבלי פעולה קרקעית מוגבלת לא נוכל לפגוע בהם.

קצין בכיר בצבא אומר כי בהיקף הרצועה שאורכו 65 קמ פעולה לעומק של 2500 מטרים עם עוד טווח של 1000 מטרים ביטחון תארך בין שבוע לשבועיים וכי לצה"ל יכולת גבוהה לפגוע בהם.



0 תגובות